torsdag 2. april 2009

NAM!

I dag har jeg laget "blåbærbananbiola"-smoothie etter egen oppskrift, som jeg kom på underveis. Jeg innser jo at ikke alle kan være like genial som meg, jeg skal dele min lille "oppskrift" med alle dere cyberspacere.

Du trenger:
Stavmikser
En vanlig bakebolle
Fire-fem bananer(avhengig av hvor mye du vil lage)
Frosne blåbær(coop selger 400gramsposer med forskjellige typer bær til ca. 25 kroner)
Biola uten smak(eller naturell om du vil)

Skrell bananene(lol duh), og skjær hver av dem i tre circa like store deler og ha dem i bollen. Mos dem gjerne med en gaffel først(Jeg bare "knadde" dem litt med stavmikseren før jeg slo den på). Miks med stavmikseren. Tilsett litt biola og miks mer, til det ser litt ut som gul babybæsj(haha!). Tilsett litt bær av gangen og miks grundig. Husk at selv om fargen på smoothien fort blir lilla-aktig, betyr ikke det nødvendigvis at blåbærsmaken vil være der. Med andre ord: Smak deg fram underveis! Tilsett biola etter hvor tykk du vil ha smoothien. Jeg liker at den har litt tykk konsistens, men det er opp til hver enkelt.
Aaaand you're done!

Du kan selvsagt bruke andre bær enn blåbær! Og er du så heldig at du har hurtigmikser, ville jeg brukt den. Det ønsker jeg meg i vårgave! GIMME!

Ingen kommentarer: